Friday, May 6, 2016

Saja2 Berceloteh..

Assalamualaikum..

Jam menunjukkan 9.27a.m semasa aku mula menulis.. Di pagi hari yg mulia ini aku kerja syif pagi.. Hari ini hari jumaat, penghulu segala hari, hari di mana pernah berlaku peristiwa yg besar2 malah hari kiamat pun diberitakan akan berlaku pada hari jumaat juga.

Hari ini aku bangun dalam keadaan gagal lagi.. Berkali sudah aku diberi peluang, tapi gagal dan terus gagal.. Buka saja mata pada pagi hari sudah GAGAL! Niat di hati mau juga hadir kuliah subuh tapi apakan daya mesti hujung2 subuh baru tersedar dari lena.. Gagal lagi dan hari2 gagal.. :'(

Kira2 jam 7.30 pagi tadi, ramai budak2 datang ke rumah membawa karenah masing2. Sakit juga telinga dan perasaan melayan budak2 tersebut. Hampir juga mau mengamuk dan baling budak besar seorang tu tapi nasib baik masih diberi kekuatan utk menahan diri. Walau mcm mna pun itu tetap amanah dari org yg beri upah.. Macam mana pula dgn anak sendiri yg Tuhan amanahkan kita utk jaga dan didik menjadi manusia yg membela Tuhan dan Nabi? Teruknya diriku, anak sendiri yg Tuhan amanahkan aku tidak terjaga dan didik dgn baik.. Pz1 ku pimpin dan pandulah aku sentiasa, pimpin dan pandu la isteri dan anak2ku selalu. Jangan biarkan kami pz1 ku..

Oklah.. Ini hanyalah luahan hati utk dijadikan kenangan satu hari nanti.. Sebab bila terbaca pos2 lama mcm jadi satu sejarah pula.. Hehe..

Alamak! Lori minyak sudah menunggu di bawa. Lain kali ada masa aku menulis lagi.

Wassalam..

6 mei 2016
Bilik kawalan Sj Tawau

No comments: