Thursday, August 13, 2009

Lagu untuk kita

Lagu ni khas untuk diri kita yang akan pergi tak kembali..



Hidup ini singkat. Sedar tak sedar skarang umur kita dah 22, 25, 30.. Kita tak rasa pun masa tu berjalan (sebab masa takda kaki ler..hehe).. Aku pun masih terasa baru kemarin aku mandi sungai dengan kawan2(ni time kecik2 la ni).. Aku tak sedar pun skarang dah dewasa.. Aku rasa semuanya berlaku dengan pantas..

Tapi malangnya hati aku masih lalai. Sedangkan Allah peringatkan dalam Qur'an, mati tu pasti akan tiba dan bila dia tiba tidak akan awal atau lewat sesaat pun. Wahai diri, aku menyeru kepadamu supaya sedar dari 'mimpi' ini.. Tiada yang wujud dan kekal melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu patut engkau teladani. Qur'an dan Sunnah dah di tinggalkan untuk kau dan seluruh umat manusia. Sedarlah diriku, sedarlah..

Ustaz Asri baru saja meninggalkan kita. Semoga Allah cucuri rahmat ke atas roh beliau. Kita bila lagi? Dah bersediakah kita?

Wallahualam.

No comments: