Friday, October 24, 2008

Permata Hatiku..


Ini adalah ibuku.

Ibuku..
walaupun aku sering menyakiti hatimu
dengan kata-kata dan kelakuanku
namun engkau sering maafkan kesalahanku

Ibuku..
biarpun engkau tahu
aku tidak dapat memberimu harta
namun engkau menerimaku seadanya

Ibuku..
engkau kelihatan sudah tidak bertenaga
namun engkau masih tetap terus bekerja
dengan lebihan kudrat yang ada
agar aku tidak lapar di dunia
agar auratku di tutupi dengan pakaian yang elok dan indah

Ibuku..
dapatkah aku membalas jasamu?
dapatkah aku membuatmu hidup senang lenang?
dapatkah aku mencukupkan makan minummu?
mampukah aku melebihkanmu dari orang lain?

Ibuku..
ko mohon ampun dan maaf padamu
atas segala salah dan silap lakuku
aku berjanji padamu wahai ibu
akan menjadi anak yang soleh yang sentiasa mendoakanmu
agar engkau mendapat di dunia dan akhirat.

No comments: