Tuesday, July 28, 2009

Berlapang dada..

sekadar gambar hiasan

Ni ada satu kisah aku nak crita.. Baru tadi ada lelaki crita sama aku..

Katanya, "Punya cilakak itu pemandu bas tadi.. Aku bagi tambang RM5o terus dia pecut kreta dia.. Bukan dia kasi balik baki.. Aku umban (baling) la bas dia pakai batu, ratak (retak) juga dia punya ceramin (cermin) sikit.. tapi terus dia pecut ni.. Ngam2 lagi tu ada peronda lalu, terus di tanyanya aku kenapa umban bas tu.. aku bagi tau la tu peronda apa suda jadi.. Nasib baik peronda tu paham juga.. dia cakap, '0ooooo.. gituu.. patut la ko panas..'.. Memang cilakak punya orang.."

Aku tanya la dia ada ka dia ambil nombor bas tu..

Tapi dia jawab, "nda payah la tu.. rijiki (rezeki) dia la tu.. nanti dia makan pun bukan dia birak emas juga.. dia birak taik juga tu.. biar la dia ni kali.."

Wah, walaupun dia marah juga sikit tapi dia berlapang dada juga.. Kalau kita mesti kita mau cari bas tu.. Walaupun lelaki tu berpakaian agak selekeh dan ala-ala samseng, tapi hati dia baik juga.. kalau kita? haha.. Wallahualam..

No comments: