Monday, November 3, 2008

Aku nangiskan budak???? aduiii...

Aduiii... menangis budak oleh ku.. bukan aku pukul ka apa.. nangis ni tiba2.. dia sebenarnya nak ikut aku pegi ambil kakak dia di skolah rendah.. aku cakap la "nanti la lepas pakcik solat zuhur pakcik datang balik ambil jia k".. dia panggil aku pakcik.. tapi nak tau apa dia kata?? "nak ambik ainun, nak ambik ainun, nak ambik ainun.." Argghh!! geram juga la sikit.. tapi sabar...sabar.. aku try pujuk lagi dengan kata-kata yang meyakinkan.. tapi dia tetap tak mau percaya juga... masih lagi sebut ayat yang sama.. aduiiii.. suda la mataku sakit.. aku buat gimik skit kononnya aku tak mau lagi hantar diorang pi skolah lagi lepas ni.. tak juga di peduli.. macam-macam aku buat.. sama juga dia tak peduli.. last2 terpaksa guna senjata terakhir..iaitu MARAH..hehe.. bukan la marah kosong.. tinggikan sikit suara ja dan bagi nasihat-nasihat berguna.. hah, tak lagi dia sebut ayat tu... cuma nangis ja.. bila dah puas marah aku pun pujuk dia balik.. pujuk pelan-pelan.. lama kelamaan ok pla.. hehe... ada bakat juga aku ni ya jadi bapa.. aku ni ramai anak buah.. jadi senang la belatih jaga budak.. wohoho... aku ada janji juga belikan dia aiskrim.. lepas solat zuhur aku pun pegi la ambil di seperti yang di janjikan.. dan suruh dia pilih aiskrim yang dia suka.. nasib baik dia tak kutip yang mahal2.. duit tak banyak ni.. hehe..

Renungilah:
"Dia lah sahaja yang menguasai dan memiliki langit dan bumi; Ia menghidupkan dan mematikan; dan Ia Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu."
(Surah Al-Hadiid ayat 2)

Wallahualam..

1 comment:

Anonymous said...

heheh...
kalau dia pilih corneto temenung laa nta seminggu yus.....