Sunday, November 16, 2008

Karnival Dakwah (hari kedua)

Hari ni terlewat aku datang.. Sepatutnya datang pagi... Jam 7 gitu cikgu anuar nak minta tolong angkat barang.. Tapi seperti posting sebelum ni aku bagi tau aku demam kan.. haha.. kesian.. 3 jam woo tidur baru sembuh.. Jam 2 gitu baru aku pegi sana.. Alhamdulillah sihat juga.. hari ni nampaknya orang tak brapa ramai.. ramai juga la tapi tak seramai kemarin..


banduan..hahaha.. bukan la.. durang tengah isi borang pss tu..

semangat ni mengisi borang pss..

ni pertunjukan nasyid dari PLD..

pengunjung sedang mengamati persembahan

pertunjukan nasyid muslimin lagi..PLD juga ni..

si gemuk main patung..

abang asyrul sibuk promosi jualan pss..

psst..belakun ja si caya tu...

Oya...nak tau satu crita.. tadikan tengah aku siok2 melayan tetamu kan.. mau tau?? tiba2 makcik aku datang.. dia pakai vas SAHABAT woo.. rupanya orang kuat SAHABAT pula.. hah?? makcik aku bah.. adik mama aku.. dia pun dulu bekas kristian juga.. masuk islam kerana keinginan sendiri..

makcik aku tengah temuramah perempuan
bangsa cina nak masuk islam ni..

tu pakcik tu orang kuat SAHABAT juga tu.. diorang
tengah bagi panduan untuk perempuan tu..

perempuan tu tengah menunjukkan semangat
nak masuk islam...


Nak tau.. perempuan tu nak masuk islam bukan sebab couple ka, cinta ka, lelaki ka, tidak.. dia nak masuk islam sebab dia memang nak masuk.. paham?? maksudnya dia memang nak islam atas keinginan sendiri.. lama dah dia kata nak masuk islam.. tapi masalahnya takda yang bantu dia.. dan dia tak tau macam mana nak buat.. Subhanallah.. Allah beri hidayah kepada sesiapa yang di kehendakinya..


bergambar dengan ahli2 SAHABAT..

InsyaAllah sekian saja untuk posting kali ini.. ni ada masa ja posting ni.. nanti kalau aku balik kampung ka, kerja ka, takda dah masa ni..

Wassalam..


No comments: