Sunday, November 16, 2008

Aku Rasa Macam..............!

"Aduh.. Lemahnye rase badan.. macam nak tumbang je.."aku berkata dalam hati (ala2 semenanjung la konon0).. pening ada, mual ada, rasa kepala ni macam membesar ja.. tapi aku tetap gagahi untuk bergerak dari atas ke bawah, dari kiri ke kanan, dari blakang ke depan.. kira2 jam 7 pagi tadi aku keluar pi beli solubel.. memang kita tidak boleh bergantung dengan ubat semata-mata.. Allah la yang menyembuhkan.. tapi tengok ikhtiar kita untuk sembuh juga macam mana.. dan sembuh untuk apa.. aku gagahi juga untuk memandu motosikal walaupun ada rasa mau tumbang.. tapi Alhamdulillah berjaya juga aku untuk mendapatkan ubat.. ketika aku dalam perjalanan pulang, mata aku tertangkap sesuatu tertulis di atas sebuah perhentian bas di likas..aku memusingkan kembali motor ku untuk mengamati apa yang aku terlihat tadi.. nak tau apa tu?? yaa.. itu ada dalam posting sebelum ini..mari kita lihat gambar yang aku ambil..

tengok apa tu di atas?? Rotary club tuuu... yahudi..

tengok betul2 tulisan dia.. ni papan tanda dia ni..

Lama dah tu.. tapi baru aku perasan skarang.. aku pun cuba la cari2 tempat dia tu tapi nda jumpa pla.. dengan rasa hampa aku pun terus pulang ke rumah.. sampai ja rumah, aku ambil 2 biji solubel dan larutkan di dalam air.. baca basmallah dan selawat skit aku terus minum tanpa peduli rasa masam ubat tu.. kira2 jam 8 gitu aku pegi tidur untuk merehatkan badan yang letih.. aduh.. berat rasa.. perlahan-lahan mataku pun terlelap.. tersedar juga 2, 3 kali tapi tetap tertidur balik sebab terlalu lemah.. Akhirnya berkumandang la azan zuhur di udara.. Baru la aku rasa selesa sikit.. demamku dah kebah.. cuma perut ni saja masij terasa mual sikit2.. Alhamdulillah Allah la yang menyembuhkan aku.. Ubat hanya perantaraan ja.. aku pilih solubel sebab rasa dia sedap.. masam2 ni.. hehe..mau juga bagi tau demam.. duiii...haha.. biar la bah.. blog aku juga kan.. skati aku la nak posting apa.. bah. mau jalan lagi ni pi one borneo.. pi bantu2 durang dulu..

Wassalam..

No comments: