Thursday, November 6, 2008

Di uji!!

Kematian semakin hampir seperti terbenamnya matahari seperti gambar di sebelah ni. Ni baru dapat balik ni.. penat betul hari ni.. Alhamdulillah satu masalah sudah selesai. Pintu kreta durang ok sudah.. tapi makan lebih kurang RM400 juga la.. beli pintu RM298, kos pasang dan cat RM100.. nasib baik pakcik tu baik juga bah.. nda juga dia tekan aku.. dia kira mau suruh aku bayar kemudian lagi tadi.. tapi malu juga aku.. dah langgar kreta dia aku tak bertanggung jawab la pla.. aku bayar ja guna duit abang omar pinjamkan aku.. Alhamdulillah.. Jazakillah abang omar.. dan tidak lupa juga kepada seorang sahabat yang sanggup menyumbang dana kepadaku.. sahabat dari sarawak skarang bljar di utp perak.. dia terbaca posting aku smalam.. trus dia bank in tadi pagi... terharunya aku.. macam mau nangis ja..Jazakillah sahabatku... skarang ni aku fikir nak selesaikan kereta viva lagi ni.. aku dah kita kos dia, kira2 RM900 lebih juga semua... tapi bumper dah ku beli... duit dalam poket pun skarang lebihan dari duit hutang tu ada la Rm207.. tu mungkin untuk beli lampu la..jadi 2 barang dah setel.. tinggal oksober, upah pasang&cat lagi ni.. aku dah kira dah semua tadi... skarang ni aku kurang RM371 lagi ni.. aduiiii.. mana la mau cari ni.. bos aku ada juga cakap tadi masa kami di kreta, "bah aku kasi pinjam kau sratus dulu la, bayar kemudian.. nanti dah dapat kerja baik bayar la..".. tapi aku tolak tadi.. malu bah.. kreta dia juga kan.. nak cuba pinjam lagi ni sapa2 yang ada.. last2 ana buat kata putus mungkin ana terpaksa pinjam dia juga sok ni.. terpaksa syeikh... buat muka tebal ja la ni... ok la.. setakat ni ja kali ni.. ops.. lupa.. psst.. petang tadi bos blanja aku makan lagi tau di tamu inanam.. Alhamdulillah kebetulan sehari aku takda jamah makanan... Jazakillah bos.. tapi yang ku risau, sok terpaksa la bawa grand livina.. wuiii... memang skema la ku besok ni..apa pun, besok selesaikan segalanya.. ops.. lupa satu lagi.. lampu tu abis stok pla..terpaka tunggu minggu depan ni.. oklah.. sapa2 yang baca posting ni tolong la doakan aku supaya dapat selesaikan masalah ni dengan lapang dada..

Wallahualam...

No comments: