Friday, November 7, 2008

Di uji dan terus di uji!!

Masalah hampir selesai setelah bosku bagi pinjam duit untuk cover semua kekurangan.. oksaber tadi pagi aku tanya di kedai lebih kurang Rm130 gitu.. tapi sekali pakcik di workshop tu tolong bincang maka dapat la lebih kurang dalam Rm89 gitu.. Alhamdulillah.. jadi oksaber dah setel.. kita crita lampu lagi ya.. lampu pula aku pegi beli di kedai 688 di inanam.. RM215 juga woo sebijik.. kecik ja benda tu.. mahal btul.. di kedai tempat aku beli oksaber tu Rm189 ja tapi habis stok.. lama betul kena tunggu.. kreta nak guna cepat.. masalah ni, masalah.. takpa.. ni la ujian namanya.. "belum boleh di kata beriman seorang hamba sebelum di uji".. ada dalam Qur'an kan.. kena yakin la.. jadi semua kos untuk setel viva tu, Rm89 + Rm215 + Rm298 + Rm450 = brapa?? kira sendiri la ya.. harap2 takda lagi la yang rosak.. hampir setel dah.. esoknya insyaAllah selesai.. esok tinggal bayar Rm289 lagi ni.. duit aku ada Rm200 ja tinggal.. aduiii. mana mau cari ya?? "hanya kepadaMu ya Allah kami sembah, dan hanya kepadaMu tempat kami memohon pertolongan".. ni selalu jadi janji kita dalam surah al-fatihah kan.. jadi kena yakin la.. "setiap kesusahan ada kesenangan"..ni pla dalam surah Al-Insyirah... janji Allah ni.. yakin yus, yakin.. aku mau hepi suda ni dah nak selesai.. tapi ujian datang lagi.. masa aku mau pi lekat iklan di taman khidmat, aku di tahan jpj dengan penuh bangganya.. adoiiiii... macam2 aku bagi alasan.. tak di terima ni.. hah?? pasal apa di saman?? hehe.. biar aku ja la tau ya.. rahsia.. abang jpj tu kata aku kena bayar Rm80 ja.. ntah betul ka nda.. sebelum 09 / 12 / 2008 ni.. adoiiii... mau juga aku scan kasi masuk dalam blog.. tapi takda scan ni.. takpa la.. minggu ni memang di uji terus aku.. sabar diriku.. sabar.. doakan aku semoga dapat hadapi dan selesaikan semua ini..

tambah sikit cerita.. kira2 jam 4.30 gitu aku beli lampu di 688 inanam dan terus jalan pi telipok mau hantar lampu tu.. tapi nda sangka ada lagi roadblock sebelum sampai workshop tu.. aduiiii.. nasib baik sempat aku belok masuk pi bukit.. duduk la aku sana tunggu abis roadblock.. dah la kena saman jpj tadi.. klu kena saman polis lagi tak tau la.. ada juga 3 orang sama aku menunggu di bukit tu.. sempat juga aku bercrita dengan lelaki cina separuh umur.. panjang juga la kami crita.. macam lama suda kenal ni.. tapi aku lupa tanya nama dia..aduiiii.. kira2 jam 6.00 gitu baru dapat jalan.. aduiii.. tu ja la yang dapat ku kongsi pada posting kali ni.. ni saja ja sebagai diari hidup ni.. kot2 mati sok.. ada juga kenangan untuk kawan2 baca..sekian..

Wallahualam..

No comments: